Dwujęzyczne Niepubliczne Przedszkole Warszawa Ursynów

Program

Program

KILKA SŁÓW O METODZIE NAUCZANIA REGGIO EMILIA

Każde miejsce ma duszę, tożsamość: próba jej odkrycia i nawiązania z nią kontaktu oznacza nauczenie się rozpoznawania również własnej duszy = Accademia Dei Piccoli

“Najlepsza nauka odbywa się wtedy, gdy dzieci aktywnie się w nią angażują”. Ta idea leży u podstaw podejścia pedagogicznego Reggio Emilia. Nasza placówka stawia doświadczanie dzieci w centrum uwagi, zachęcając ich do eksploracji, odkrywania i uczenia się poprzez bezpośrednie zaangażowanie. To dynamiczne i angażujące podejście sprawia, że ​​nauka jest procesem stymulującym, dalekim od biernego zapamiętywania.

Namacalnym dowodem na eksploracyjną naukę jest nasz autorski program „Programma Dei Piccoli” oraz autorski Kuferek Badacza, z którego dzieci korzystają w trakcie całego roku szkolnego. To specjalne pudełko pełne ciekawych przedmiotów i materiałów, które pozwalają dzieciom bawić się w małych odkrywców, samodzielnie odkrywać świat, zauważać zmiany i zadawać pytania, rozwijać wyobraźnię i ciekawość, uczyć się poprzez doświadczenie, zabawę i eksperymentowanie. Kuferek Badacza sprawia, że nauka staje się fascynującą przygodą, a każde jego otwarcie kryje w sobie niespodziankę i inspirację do kolejnych odkryć.

Również nasze Atelier ma bardzo szczególne znaczenie – to nie jest zwykła pracownia plastyczna. To przestrzeń, w której dzieci eksplorują, badają i wyrażają swoje pomysły przy pomocy wielu różnych materiałów i technik.

Accademia Dei Piccoli oferuje również wyjątkowe możliwości dzięki swojemu bogatemu trójjęzycznemu programowi. Oprócz polskiej podstawy programowej dzieci mają możliwość dogłębnej nauki języka włoskiego i angielskiego dzięki stymulującemu obcowaniu z native speakerami poprzez:

  • Tworzenie laboratoriów, przy użyciu pomocy takich jak stoły z oświetleniem i lustrami, służące do eksploracji cieni, materiałów lub dużych płócien z temperami, zachęcających do spontanicznej ekspresji artystycznej.
  • Wykorzystanie materiałów codziennego użytku do stymulowania manipulacji i klasyfikacji oraz organizowanie warsztatów o celach matematycznych lub sensorycznych.
  • Doświadczalny kontakt z jedzeniem poprzez zabawy i ćwiczenia z owocami i warzywami. Zabawne zapoznawanie dzieci z jedzeniem, aby nauczyć je zdrowego odżywiania.
  • Obiad to również okazja do integracji i nauki społecznej, podczas której dzieci uczestniczą w nakrywaniu do stołu i serwowaniu, uczą się rozpoznawać smaki i eksperymentują z nowymi potrawami.
  • Uświadamianie i kontakt z lokalnymi i regionalnymi różnicami, które mogą pobudzać ciekawość dzieci. Na przykład, w kontekście artystycznym, najważniejsze zabytki, stroje lub potrawy charakterystyczne dla danej kultury.

I to wszystko po włosku i angielsku! W Accademia Dei Piccoli kładziemy nacisk na naukę poprzez naturalne użycie języka. 

„Każde dziecko jest wyjątkową jednostką: Accademia Dei Piccoli uznaje tę indywidualność i projektuje program nauczania oraz środowisko edukacyjne tak, aby dostosować je do potrzeb każdego ucznia. Celem jest rozwijanie wartości takich jak niezależność, samodyscyplina i odpowiedzialność, wspierając kreatywność i indywidualne pasje. Takie podejście sprzyja rozwojowi sprawczości, pewności siebie i poczucia własnej wartości, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w przyszłości.

Wierzymy, że obcowanie ze sztuką jest wzbogacające w każdym wieku, ujawnia nowe aspekty rzeczywistości, wzmacnia wrażliwość i uważność na otaczający nas świat.

Naszą mocną stroną jest wysoko wykwalifikowana kadra nauczycielska. Ci oddani nauczyciele współpracują z dziećmi, rozwijając ich ciekawość, kreatywność i niezależność. Celem jest stworzenie inkluzyjnego i stymulującego środowiska edukacyjnego, w którym każde dziecko czuje się doceniane i wspierane w swojej edukacji.

W TEORII:

  • Dziecko jest protagonistą, kompletnym uczniem, gotowym do nauki, do tworzenia wiedzy i poznawania świata.
  • Dziecko najlepiej się rozwija przez współpracę, edukacja powinna przebiegać w grupie dzieci z dorosłymi, pomaga to w rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji czy wprowadzaniu innowacji.
  • Dziecko ma „sto języków”, czyli komunikuje się poprzez słowa, ruch, rysunek, konstrukcje, collage, muzykę na wiele różnych sposobów, aby wyrazić swoją wiedzę i przeżycia, natomiast wytwór powinien być doceniony przez uwagę dorosłego.
  • Przestrzeń powinna prowokować do myślenia i eksperymentowania, podtrzymywać zainteresowanie, umożliwiać socjalizację i kontakt z naturą i kulturą.
  • Nauczyciel jest obserwatorem i słuchaczem, po to, aby zapewnić temat zajęć zgodny z zainteresowaniami i motywacją dzieci, dostosować tok lekcji do wydarzeń bieżących, jest partnerem i pomocnikiem w rozwiązywaniu problemów.
  • Rodzic jest partnerem nauczyciela w nauczaniu.

W PRAKTYCE:

Kącik ekspresji artystycznych, gdzie dzieci mają dostęp do różnego rodzaju farb (wodnych i akrylowych, twardych i miękkich) oraz do przyborów malarskich (zarówno tych konwencjonalnych, jak różnej wielkości pędzle, a także bardziej nietypowych, jak patyki, małe grzebienie, patyczki do uszu, szczoteczki do zębów, pipety, waciki itp.).

Kącik do budowania klockami, które są bardzo ważnym elementem klasy zainspirowanej Reggio, dlatego też przysługuje im kącik, który bardzo często oferuje dużo miejsca i stanowi największy w całej klasie.

Kącik do czytania oferuje wypełniony poduszkami kącik do czytania i wyciszenia, gdzie dzieci zawsze mogą spędzać czas. Zachęcamy dzieci do przyniesienia ich ulubionych książek.

Kącik “domowy” oferuje możliwość przebrania oraz przeistoczenia w różnego rodzaju postacie i zawiera elementy prawdziwego domu takie, jak: garnki, kubki, talerzyki, sztućce oraz kuchenne przybory służące do gotowania.

Kącik do pisania i tworzenia, gdzie dzieci mają do swojej dyspozycji różnego rodzaju przybory do pisania, rysowania i tworzenia takie, jak: pisaki, kredki, ołówki, długopisy czy flamastry.

Kącik światła, gdzie dzieci mają możliwość zabawy z projektorem i wyświetlaczem na ścianie.

Uczta dla zmysłów w postaci podświetlanego stolika sensorycznego.

MOŻLIWOŚCI SĄ NIEOGRANICZONE!

×